Strefa zawodowa

Dzień Zawodowy Dla Kobiet Marynarzy. Edycja I

Autor: Wrzesień 17, 2018 Zostaw komentarz

 

Dzień zawodowy dla Kobiet Marynarzy siedział w mojej głowie już bardzo  długo. Realizacja każdego wydarzenia, projektu wymaga jednak odpowiedniego czasu, miejsca i  ludzi.

Dlatego, gdy tylko powstała Fundacja Rodzina Marynarza, to właśnie to wydarzenie było w czołówce jeśli chodzi o realizację.

Dzień Zawodowy Dla Kobiet Marynarzy.


Mówi się, żę kobiety, które żyją z marynarzami nie pracują tylko leżą i pachną. To  oczywiście bardzo ogólne stwierdzenie. Jednak w swoim gronie doskonale wiemy jak wygląda takie życie. Bardzo  dużo  kobiet pracuje łączy to z wychowaniem dzieci i domem, ogarniając to wszystko w pojedynkę, gdy  marynarz jest w morzu. Każda praca, wszystkie zajęcia szkolne dzieci, plan lekcji, przedszkola, opiekunka – muszą być zaplanowane pod grafik kobiety. Gdy  marynarz jest na lądzie – to wszystko idzie łatwiej –  bo we dwoje. Jednak  co, gdy  go nie ma? Chcąc nie chcąc musimy wszystko organizować i wykonywać same  tu nie ma taryfy ulgowej. Dlatego  czasem  trudno pogodzić pracę marzeń, albo jakąkolwiek z takim stylem życie. Często  się boimy, czy damy  radę ( szczególnie gdy  mamy małe dzieci)? Czy w ogóle to  się opłaca. Bywa, że bilans naszej pracy po odjęciu kosztów utrzymania wychodzi na ” zero” i tu też zastanawiamy się po co, skoro w portfelu zostaje 200 zł. Dylematów i wyzwań jest sporo. Pojawiają się pomysłu własnej firmy. A tu pytania czy  warto inwestować w nią? A co jak się nie uda ? Bywa, że tracimy przez to na poczuciu własne j wartości. A przecież robimy tyle rzeczy, nie doceniamy siebie tylko próbujemy cały czas udowadniać światu, że nie jesteśmy tylko na utrzymaniu męża ( mimo, że pracujemy).

Ten Dzień jest po to:

  • Aby ugryźć temat pracy pod naszym kątem.
  • Aby dopasować ją do naszego stylu życiu na tyle na ile się da.
  • Aby wzajemnie siebie zainspirować.
  • Aby odkryć swoje priorytety.
  • Aby zobaczyć co możemy, jakie mamy prawne możliwości?
  • Aby otrzymać konkretne narzędzia  do realizacji planów zawodowych.
  • Aby zrozumieć, że nie jesteśmy same
  • Aby uwierzyć, że możemy pracować, wychowywać dzieci i  jeszcze mieć męża/ chłopaka na drugim końcu świata.
  • Aby zobaczyć, że plany zawsze można zmienić
  • Aby podjąć nowe wyzwania w każdym wieku.
  • Aby zrozumieć też , że łatwo nie będzie.

Dzień Zawodowy Dla Kobiet Marynarzy składa się z dwóch części.


Strefa  wykładów i warsztatów


To seria wykładów o określonych tematach prowadzonych przez fanatycznych gości, których udało się nam zaprosić.

Plan:

12.15 -12.30  Przywitanie, informacje o wydarzeniu, przedstawienie planu i partnerów Dnia Zawodowego.

 

12.30 – 13.15   Czy Pani Marynarzowa powinna pracować?

Dagmara Pietruszewska BYĆ KOBIETĄ i WYJDZIESZ Z TEGO

Psycholog, terapeuta. Zajmuje się leczeniem zaburzeń odżywiania (anoreksja, bulimia, otyłość, ortoreksja, pozostałe formy zaburzeń odżywiania), a także terapią depresji, pracą z ciałem. Jako certyfikowany trener fitness oraz trener personalny, gdy jest taka możliwość, łączy różne formy terapii ze sportem. Prywatnie mama dwójki dzieci, właścicielka firmy, prezes Fundacji anoNIE, zajmującej się w głównej mierze profilaktyką zaburzeń odżywiania. i Żona Marynarza.

O  czym będzie? 

– Praca jako zabezpieczenie swojej przyszłości Nic nie MUSZĘ, nic nie POWINNAM, ale MOGĘ, CHCĘ, LUBIĘ

– Jak odnaleźć swoją przestrzeń zawodową u  boku marynarza, gdy żyjemy od przyjazdu do wyjazdu?

– Ważne są moje chęci, pasje, marzenia

– Gdy praca to moje hobby.

– Jak się zorganizować, gdy wszystko na mojej głowie?


13.20 – 14.05   GIRL POWER, czyli jak kobieta ma sama przenosić góry?

Marta Woźny – Tomczak  Jak prowadzić własną firmę, Personia

Rozpoznawalny ekspert w dziedzinie HR, biznesu, przedsiębiorczości i sprzedaży. Trener, coach, doradca biznesowy. Od 12 lat z powodzeniem rozwija obszar kompetencyjny pracowników firm poprzez prowadzone szkolenia i rekrutacje. Doradza przedsiębiorcom w zakresie strategicznego rozwoju ich firm i talentów.
Na łamach wydawnictwa Bernardinum w swej pierwszej książce pt. „Własny Biznes. Jak dojść do sukcesu?” zawarła praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia biznesu. Prowadzi jedyny w Polsce blog o przedsiębiorczości, pisany z punktu widzenia eksperta HR. Aktywnie udziela się na konferencjach biznesowych.
Ciekawostki:
Pasjonatka sportu od urodzenia, maratonka. Mama dwójki dzieci. Z wykształcenia psycholog, absolwent podyplomowych studiów menedżerskich. 

O czym będzie?

– jak zbudować większą wiarę w siebie?
– jak czerpać z życia garściami?
– jak radzić sobie z trudnościami?
– jak przenosić góry  🙂

 


14.05 – 14.45  Przerwa duża. Strefa doradcza cały czas otwarta.  Kawa, herbata, woda, ciastka.


14.50 – 15.35  Własny biznes – czy to się da zrobić?

Agata Ciesielska  Strefa Start up, PPNT Gdynia 

W Strefie Startup odpowiada za spotkania dla twórców w ramach Strefy Blogera i Strefy Contentu oraz za wydarzenia organizowane dla pracowników naukowych i startupów technologicznych, a także prowadzi warsztaty dotyczące narzędzi graficznych i mediów społecznościowych. Zawiaduje strefowym Instagramem. Prowadzi również własną firmę, w ramach której tworzy fotograficzne historie i uczy, że każdy może robić zdjęcia.

O czym będzie ? 

Gdy dysponujesz ograniczonym zasobem czasu, może wydawać się, że powrót na rynek pracy, a zwłaszcza założenie i rozkręcenie własnej firmy jest niemożliwym do osiągnięcia celem. Czy rzeczywiście tak jest? Zadanie może być trudne, ale nie jest niewykonalne!

Prelekcja uświadomi Ci, jak przejść kilka prostych kroków, by sprawdzić, czy własny biznes jest rozwiązaniem dla Ciebie i jak go zaplanować, by zwiększyć szanse na sukces. Porozmawiamy o wartościach, misji, idealnym kliencie i określaniu celów biznesowych, a wszystko prostymi słowami i z konkretami prosto z prawdziwego świata biznesu.

Czego się dowiesz?

– jak znaleźć pomysł na biznes?

– jak zbudować podstawy strategii biznesowej?

– czy zawsze jest kolorowo?

– i co zrobić, by się udało?


15.40  – 16.25  Czy  etat z elastycznym czasem pracy istnieje? Jak go szukać, czy mówić o swoich potrzebach czasowo – życiowych,  na rozmowach o pracę? 

Kamila Czarnomska Trening Kariery 

 

Jest absolwentką studiów podyplomowych na Wyższej Szkole Bankowej na kierunku Doradztwo Zawodowe z Elementami Coachingu (obecnie prowadzi tam zajęcia). Zdobyła również tytuł magistra na kierunku Marketing i Komunikacja Społeczna, również na Wyższej Szkole Bankowej, a także dyplom licencjata z Dyplomacji i Negocjacji Międzynarodowych. Specjalizuje się we współpracy z kadrą executive, która docenia pracę ze mną ze względu na wysoką jakość zarówno merytoryczną jak i wizualną dokumentów aplikacyjnych, profili na portalach biznesowych oraz indywidualnych strategii planowania kariery. Planuje także kariery specjalistów i managerów. Znając konkretne wymagania pracodawców wie czego szukać u potencjalnych kandydatów, które kompetencje, talenty, obowiązki i sukcesy należy podkreślić na każdym etapie rekrutacji. Pokazuje również jak wykorzystać poszczególne mechanizmy rynku pracy, również tego „ukrytego”, dopasowując je do rangi stanowiska, a także specyfiki danej branży. Pomaga również młodzieży szkolnej oraz studentom w poznaniu swoich mocnych stron i ustaleniu najlepszej strategii rozwoju kariery.  „Moim zadaniem jest znalezienie drogi do wyznaczonego celu i jak na razie robię to naprawdę dobrze”.

O czym będzie? 

Rynek pracy to miejsce, gdzie każdy, powtarzam każdy znajdzie miejsce dla siebie – trzeba tylko znać jego mechanizmy. I tak jak Twoja druga połówka zarządza morzami i oceanami, tak Ty możesz z łatwością zostać władczynią bezkresu zawodowych możliwości. Jeśli przyjdziesz na mój warsztat dostaniesz wszystko to, czego potrzebujesz – mapę, kompas i dużą dawkę energii, żeby droga do sukcesy była łatwiejsza.

Porozmawiamy o tym jak:
• Znaleźć pracę idealną dla Ciebie (rodzaj zatrudnienia, dobór do typu osobowości).
• Znaleźć pomysł na siebie (praca dodatkowa ale dobrze płatna).
• Negocjować warunki zatrudnienia w oparciu o świadomość swoich zalet.
• Szukać pracy na rynku ukrytym przy ograniczonym czasie(dziś ogłoszenia to za mało).
• Napisać świetne CV kompetencyjne (dzieci i mąż na morzu dają dodatkowe umiejętności).

Dodatkowo przez cały dzień doświadczony doradca kariery będzie analizować dokumenty CV i powie co zrobić, aby rynek pracy był na Twoich usługach.

 


16.30 – 17.30    Równowaga życie zawodowe – prywatne.

Jarosław Chybicki –  Grow One, Sopocki Instytutu Rozwoju Biznesu.

Z wykształcenia psycholog. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, paryskiej Sorbony oraz wielu kursów prowadzonych w USA, Niemczech oraz Rosji. Certyfikowany instruktor Mindfulness. Autoryzowany użytkownik Leadership Developmental Framework we współpracy z Harthill z Anglii. Certyfikowany coach Focus Energy Balance Indicator (FEBI). Prowadzi blog: www.jchybicki.pl Twórca autorskiego programu podnoszenia efektywności pracy poprzez rozwój uważności – Mindfulness Based Professional Training, który znalazł uznanie wielu menedżerów i firm. Prowadzi blog „Uważne życie” pod adresem: www.uwaznezycie.pl. Autor książki SKUP SIĘ!Trening Mindfulness dla zestresowanych menedżerów.

O czym będzie? 

Głównym wątkiem spotkania będzie budowanie równowagi pomiędzy  pracą a domem/życiem zawodowym, a życiem prywatnym. Warsztat skierowany jest do wszystkich osób, chcących rozwijać się w zakresie uważności, rozwoju własnej efektywności pracy, obniżania odczuwanego poziomu stresu oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
WPROWADZENIE
Podczas warsztatu uczestniczki dowiedzą się i częściowo przetrenują praktyczne zastosowanie metody Mindfulness w środowisku biznesowym, w pracy, ale przede wszystkim zastosowanie tej koncepcji w budowaniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.  Brak równowagi praca/dom może skutkować: nadmiernym stresem, chronicznym zmęczeniem, spadkiem zadowolenia z życia i pracy. Co istotne, sposoby budowania równowagi są jednak proste i skuteczne. Mindfulness jest jedną z możliwych recept na trwałą i stabilną równowagę praca/dom. Dlatego właśnie przyjrzymy się różnorodnym wskazówkom, technikom oraz metodom budowania
satysfakcjonującej równowagi praca/dom.RÓWNOWAGA W ŻYCIU ZAWODOWYM I PRYWATNYM
Kluczem do sukcesu w budowaniu równowagi praca/dom jest umiejętność rozgraniczania obydwu sfer aktywności. Innymi słowy chodzi o umiejętność „przełączania” się z trybu  zadaniowego, charakterystycznego dla pracy, w tryb „bycia” sprawdzający się w domu i szerzej poza pracą. Zwykle trudno ludziom przestawić się z trybu zadaniowego w tryb odpoczynku. Mindfulness pokazuje w jaki sposób przestawiać się, a przez to lepiej odpoczywać, zachowywać równowagę praca/dom. Badania pokazują, że trening umysłu w postaci ćwiczeń uwagi przynosi widoczne efekty. Ważne jest, aby codziennie poświęcić chwilę na trenowanie naszego umysłu, naszej uwagi. Najlepiej robić to rano tuż po wejściu do biura.

PRZEBIEG ZAJĘĆ.Budowanie równowagi praca/dom najlepiej można poznać poprzez
ćwiczenia i przykłady. W trakcie warsztatu uczestniczki będą
ćwiczyć uważność.
Przewidujemy kilka ćwiczeń praktycznych m.in.
„PORA”, „godzina efektywnej pracy”.
MATERIAŁY DO ZAJĘĆ: Już teraz zapraszamy do zapoznania się z unikalną, interaktywną książką „Alfabet uważności”. Książka jest
dostępna pod adresem: http://fliphtml5.com/bookcase/vyox


17.40 – 18.25  Aspekt prawny sytuacji zawodowej kobiety marynarza. Firma i etat.

Mateusz Romowicz Kancelaria Radcy Prawnego  Legal Marine

 

Kancelaria Radcy Prawnego Legal Consulting – Mateusz Romowicz została założona w 2006 roku. Pierwotnie działalność ta obejmowała doradztwo prawne dla osób fizycznych, w szczególności dla polskich marynarzy i różnych podmiotów gospodarczych.

Z czasem Kancelaria rozwinęła zakres swej działalności i obecnie świadczy szeroki wachlarz usług prawnych dla licznego grona podmiotów polskich i zagranicznych.

W roku 2013 wprowadziliśmy nowe logo Kancelarii, „Legal Marine Mateusz Romowicz”, chcąc podkreślić wiodące specjalizacje w Kancelarii, które skupiają się na obszarach związanych z prawem morskim, podatkami marynarskimi, odszkodowaniami marynarskimi oraz obsługą prawną marynarzy i ich rodzin , armatorów i firm stoczniowych.

 

O czym  będzie? 

Głównym celem wykładu jest przekazanie  informacji na temat prowadzania własnej firmy pod kątem prawnym.  Czy są jakieś prawne przeciwwskazania, albo możliwości  w przypadku, gdy nasz partner pracuje za granicą? Podobne kwestie będą poruszone odnośnie etatu. Dodatkowo zajmiemy się formami prawnymi zatrudnienia dla kobiety marynarzy.

 


17.40 – 18.25  Panel zawodowy kobiet marynarzy. Rozmowy z kobietami marynarzy, które pracują na etacie, w swojej firmie. Czyli jak to jest naprawdę. 

 

Katarzyna Wajs Blog Żona Marynarza, Fundacja Rodzina Marynarza, Portshop.pl 

 

O czym  będzie ? 

Zapraszam Was na panel, który poprowadzę na koniec dnia zawodowego. Moimi gośćmi będą inne kobiety marynarzy, czytelniczki, koleżanki. Będziemy rozmawiać o łączeniu pracy z życiem rodzinnym. O tym jak w pojedynkę to ogarniać. Dziewczyny będę reprezentowały bardzo różne branże i modele pracy. Zapraszam Was serdecznie . Wasze pytania też będą mile widziane.

 

 

 

 

 


Strefa Doradcza


To mniejsza salka obok, w której  do waszej dyspozycji będą nas prelegenci, partnerzy. Strefa Open dla wszystkich.

Strefa Doradcza jest dla wszystkich bez biletów, można przyjść i spróbować łapać naszych gości. Trzeba tylko przed wejściem wpisać się na listę „odwiedzających”.

Nie każdy z naszych gości będzie przez cały dzień w strefie.

Stosika całodniowe, to na pewno:

Trening Kariery – doradztwo zawodowe

Legal Marine – doradztwo prawne ( na spotkaniu, doradztwo tylko w kwestiach zawodowych kobiet marynarzy).

 

  • Możecie przynieść CV Trening Kariery, na pewno na miejscu doradzi, podpowie, co zmienić co zostawić. Wszystko o CV.
  • Strefa prawna. Będziecie mogli korzystać z porady kancelarii Legal Marine Mateusz Romowicz odnośnie waszej sytuacji zawodowej. Np. rozliczanie własnej dzielności, najmu itp.,  gdy  żyjemy z marynarzem.
  • Będą też do dyspozycji wszyscy wykładowcy po każdym wykładzie. Możecie pytać ich o wszystko.

Na strefę wykładów i warsztatów obowiązują bilety !!!

Oczywiście będzie też kawa i herbata, ciasteczka…….


Śledźcie na bieżąco wpis, bo na pewno  jeszcze będziemy dokładać atrakcje.


Link  do biletów.

https://dzienzawodowy.evenea.pl/

Ilość miejsc ograniczona. Wiemy, że to cały dzień, jednak  jeśli się decydujecie bardzo prosimy o waszą obecność. Nie możemy zapisać więcej osób. A nie chcemy


Miejsce: 

Widzimy się w Pomorskim Parku Naukowo  – Technologicznym  Budynek IV ( wejście od SKM Redłowo) 

Sala warsztatów F. 02 ( po wejściu do budynku od razu w prawo naprzeciwko Park Cafe – restauracji). 

Sala doradcza F.01 ( tak jak wyżej). 

W razie pytań, piszcie fundacja@rodzinamarynarza.pl albo dzwońcie 609092975

 

*uwaga organizator zastrzega sobie prawo do zmiany planu wydarzenia.


Organizator Fundacja Rodzina Marynarza

Dziękuję fantastycznym ludziom, firmom, które zgodziły się być z nami tego dnia. Wszystko dla nas!!!

Partnerzy:

 

Podobał Ci się post?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *